Ongeluk

In de vorige Achterkrant had ik het over onderweg zijn. Dan lijkt het tegenwoordig normaal om ook een ongelukje te krijgen. Vandaag bleek echter dat het helemaal niet nodig is om onderweg te zijn om een ongeluk te krijgen.

Vallende roosters

Het begon met een telefoontje van onze administratie dat er een ongeluk gebeurd was bij kantoor en dat een vrachtwagen tegen het rooster op was gereden. Ik dacht gelijk aan het rooster waarachter ons aggregaat was geplaatst. Dat zou helemaal niet fijn geweest zijn.

Gelukkig bleek dat niet het geval te zijn. Bij de buren was een rooster van de gevel afgereden door een bestelvrachtwagentje. Iedereen die wel eens bij ons op kantoor is geweest, kent die roosters die aan de gevels hangen. Ze lijken ter bescherming tegen de regen, voor bezoekers die bij de deur wachten. Maar daarvoor zijn ze veel te open.

Een andere optie is om te voorkomen dat een auto te dicht langs de gevel rijdt en mensen schept die net uit een kantoor komen. Ook dat werkt niet echt, want de meeste auto's kunnen er gewoon onderdoor rijden.

En sinds hedenmorgen weten we dat ze ook niet beschermen tegen een vrachtwagen, want die rijdt ze gewoon van de gevel af. Naar nu blijkt, is dat al eens eerder gebeurd.

Als het niet het NSA-rooster is en niet de gevel van ons kantoor, wat hebben wij er dan mee te maken? Tja, de vrachtwagen reed hem er niet gewoon af. Het rooster vouwde dubbel omdat hij aan het uiteinde nog enige tijd vast bleef zitten. En toen stak het rooster ver genoeg uit de gevel om boven op onze bedrijfsauto te vallen.

Terwijl hij dus braaf op de parkeerplaats stond, liep hij forse schade op.

Snelweg

Dat is gelukkig nog niets met al de ongelukken die zich de laatste tijd voor lijken te doen. De afgelopen dagen was het weer raak. Allerlei blauwe zwaailichten langs de weg en half gesloopte vangrails tussen de rijbanen. En nog steeds rijden Duitsers 200 km per uur op de linker rijbaan, terwijl de rest niet harder gaat dan 80 km per uur omdat het zicht zo slecht is vanwege de regen.

In Duitsland lijkt het trouwens nog gevaarlijker te worden. Terwijl standaard vangrails een auto opvangen en enigszins meegeven, lijken er op steeds meer plaatsen betonnen muurtjes te komen. Die geven niet mee, maar lijken een botsende auto gewoon terug de rijbaan op te kaatsen.

Misschien is dat wel de bedoeling, zodat de auto in de zijberm tot stilstand komt en dus niet de linker rijstrook blokkeert. Want daar razen de snelheidsduivels en hen moet niets in de weg gelegd worden.

130 km per uur

Niets in de weg leggen, lijkt ook in Nederland steeds meer de norm te worden voor autowegen. Op steeds meer autowegen mag men 130 km per uur rijden. Voorstanders gaan direct aan het rekenen om aan te tonen dat ze dan 10 minuten eerder thuis zijn. Als ze van Groningen naar Eindhoven rijden. Ze vergeten dan voor het gemak dat niet op de hele route op dat traject 130 gereden mag worden. En dat er nog andere automobilisten op de weg zijn, die misschien 120 rijden en ook af en toe een andere wagen in willen halen.

Ik heb op mijn rit door Duitsland, (ongeveer 650 km) eens bijgehouden wat de verwachte gemiddelde snelheid tot aan mijn einddoel was. Dat bleek zelfs in Duitsland niet veel hoger te liggen dan zo'n 100 km per uur over het hele traject.

Incasso

Een ander ongelukje betrof onze administratie. Het waren er zelfs twee en wel twee dezelfden, ondanks dat het spreekwoord zegt dat zelfs een ezel zich niet twee maal tegen dezelfde steen stoot. Maar een ezel hoeft dan ook niet aan veel anders te denken.

Wat was dan het probleem? Ik ben in oktober en november vergeten de incasso te versturen naar de bank. We werden hier door een paar klanten op gewezen. Bedankt!

Beide incasso's zijn vervolgens in november alsnog ingediend. Dat verklaart dus waarom er in november plotseling twee keer een bedrag van uw rekening is afgeboekt.

Ondersteuning

Als u zelf een ongelukje heeft met een server die bij ons staat, kunt u ons altijd bellen om even te kijken en/of handelingen te verrichten. Daarvoor geldt momenteel een vast tarief, onafhankelijk of dat tijdens kantooruren, de nacht of in het weekend gebeurt. Dat verandert. Vanaf 1 januari 2012 zullen we gedifferentieerde tarieven gaan hanteren voor verschillende tijdstippen. U heeft dus de keuze.

Zie onze site voor de periodes en de dan geldende tarieven.

Disclaimer

Dit artikel is eerder gepubliceerd als een officiële Achterkrant voor Internet Access Facilities.

More Reading
Newer// Ongelukjes
Older// Onderweg