Normale editie

Schreef ik in de vorige Achterkrant nog hoe ik aan de koppen kwam, deze keer heb ik wat meer moeite gehad met het bedenken van een pakkende kop. Maar dat komt misschien wel omdat ik koppen heb moeten bedenken voor twee extra edities van de Achterkrant. Maar zoals u kunt zien, heeft ook deze Achterkrant een passende kop.

Stichting Internet Access

De eerste extra editie was speciaal voor de non-profit organisaties die bij de BV een website hebben. En dan met name voor de organisaties wiens website wordt gesponsord door de oude Stichting Internet Access. Zoals u waarschijnlijk weet, heeft de Stichting in 2000 de commerciële activiteiten overgedaan aan de BV. Op een onlangs gehouden bestuursvergadering van de Stichting is besloten om ook met het sponsoren van die websites te stoppen.

Maar ook in dit geval kwam er een aanbod van de BV. Internet Access Facilities BV heeft namelijk besloten om de sponsoring over te nemen. Een en ander is in een gezamenlijke mailing van de Stichting en de BV aan de betreffende organisaties bekend gemaakt. En ter verklaring bevatte de Achterkrant op de aanbiedingsbrief van de BV de genoemde extra editie.

Herinnering

De tweede extra editie was voor de Achterkrant van een herinneringsbrief. De BV heeft sinds kort een nieuw administratiepakket en ze heeft daar nu de complete administratie in zitten. Dat biedt de BV nu de gelegenheid om (bijna) volautomatisch herinneringen en aanmaningen te genereren.

Dat bleek een zinnige actie. Sommige klanten waren in de loop van de jaren vergeten enkele bedragen te betalen. In de meeste gevallen betrof het maar één enkele factuur over de gehele periode. Het was dus geen onwil, maar waarschijnlijk was de betreffende factuur gewoon kwijt geraakt. Alles samen was het in ieder geval een groot aantal herinneringen.

Het is de bedoeling dat u in het vervolg eerder herinnerd wordt aan een onbetaalde factuur. Dat maakt het voor u en ons gemakkelijker om de administratie in orde te houden. En dan zien we ook eerder wanneer blijkt dat wij nog iets aan een klant moeten betalen. Want ook wij kunnen soms vergeten om een uitbetaling te doen.

Aanbrengpremie

Ja, ook wij moeten soms wat betalen aan onze klanten. In de meeste gevallen gaat het dan om een premie die we uitkeren wegens het aanbrengen van een nieuwe klant. En dan gaat het alleen nog om klanten waarvan we weten dat zij iemand hebben aangebracht. Af en toe hebben we het idee dat een nieuwe klant bij ons komt vanwege mond- op-mond reclame van een bestaande klant. Maar zolang we dat niet zeker weten, kunnen we geen premie uitkeren. Want hoe krijg je die premie terug als blijkt dat de klant door iemand anders is aangebracht?

Hoe werkt die premie? Heel eenvoudig. U moet er voor zorgen dat iemand, die nog geen klant bij ons is of is geweest, klant wordt. Laat ons dat vervolgens even weten. Het eenvoudigste gaat dat door uw relatienummer te vermelden op het bestelformulier met de mededeling "aangebracht door". Dan ziet onze administratie dat ook en kan zij de premie inboeken. Een e-mail aan onze administratie is natuurlijk ook mogelijk, maar dan is de relatie met de nieuwe klant wat extra uitzoekwerk. Denk er echter aan om ook in dit geval uw relatienummer te vermelden.

De hoogte van de premie is afhankelijk van het product dat wordt afgenomen en bedraagt het maandtarief van dat product. Als het product alleen een jaartarief kent, wordt daarvan een twaalfde deel als premie toegekend. Oja, officieel moet de klant minimaal gedurende de proefperiode, voor producten die die mogelijkheid kennen, het product afnemen. We zijn echter zo overtuigd van onze kwaliteit dat we de premie op de eerstvolgende factuur van de oude klant in mindering brengen en niet wachten tot voltooiing van die periode.

Het einde (van de oude nummers)

Het is dan eindelijk zover. Per 1 januari 2004 zullen de oude inbelnummers (880088 en 880880) ophouden te bestaan. Reeds gedurende lange tijd bieden we toegang via 06760-IAFBV (06760-42328). Voor degenen die nog niet over zijn, omdat bijvoorbeeld hun telecomprovider dit nummer niet ondersteunt of omdat ze vanuit het buitenland inbellen, hebben we ook al gedurende zeer lange tijd het nummer 0222-887880 beschikbaar. De kosten voor de instandhouding van de oude nummers wegen al enige tijd niet meer op tegen de voordelen. Als blijkt dat u na 1 januari niet meer in kunt bellen, controleer dan eerst uw inbelgegevens voor uw ons informatiepunt om opheldering vraagt.

Disclaimer

Dit artikel is eerder gepubliceerd als een officiële Achterkrant voor Internet Access Facilities.

More Reading