Namen, adressen en meer

De laatste tijd zijn er een aantal wijzigingen geweest in telefoonnummers, adressen en meer zaken waarmee de Stichting communiceert met haar klanten en omgekeerd. Als geheugensteuntje wou ik daarom deze Achterkrant gebruiken om even alle vormen van communicatie op een rijtje te zetten.

E-mail adressen

Zoals het een Internetprovider betaamt, wil ik beginnen met elektronische manieren om de Stichting en haar medewerkers te bereiken. In de eerste plaats wil ik dan de verschillende e-mail adressen noemen. Het is dan wel niet netjes om met jezelf te beginnen, maar deze keer wil ik een uitzondering maken, omdat mijn adres toch ook al boven de Achterkrant staat genoemd. De voorzitter is dus bereikbaar via het e-mail adres voorzitter. Hier kunt u terecht voor de meer algemene zaken betreffende de Stichting. Voor secretariële zaken kunt u terecht op het e-mail adres secretaris. Dit betreft echter niet vragen over abonnementen en standaard informatie over de Stichting. Hiervoor kunt u het adres van de administratie gebruiken. Hier kunt u terecht voor het aanvragen van de Infosheet en voor formulieren voor nieuwe abonnementen. Wilt u uw abonnement wijzigen, bijvoorbeeld van on-line basis naar on-line onbeperkt, dan kunt u volstaan met een e-mail aan dit adres. Voor de meer financiële vragen over bijvoorbeeld uw factuur kunt u terecht bij de penningmeester.

Voor de aanvraag van andere (niet standaard) zaken kunt u terecht bij info. Heeft u specifieke vragen op het gebied van het netwerk van de Stichting of over mogelijkheden om uw netwerk aan te sluiten op dat van de Stichting, kunt u terecht bij netwerkbeheer. Daarnaast zijn er nog adressen voor de technische zaken betreffende de inbelpunten. Voor deze gevallen is het adres van de operator bedoeld. Onze e-mail software zorgt er voor dat uw e-mailtje bij de juiste beheerder terecht komt.

Robots

Naast bovengenoemde e-mail adressen, waar mensen achter zitten, zijn er ook een aantal adressen waar e-mail robots achter zitten. De eerste is mail-server. Hier kunt u verschillende files ophalen. Hierbij moet u denken aan een elektronische versie van de Infosheet, maar daarnaast bieden we het NL stembureau ook de mogelijkheid om hier een voorbeeld CFV te plaatsen. Het adres news-server is vooral van belang voor de UUCP klanten. Via deze e-mail robot is het mogelijk om ervoor te zorgen dat bepaalde newsgroups naar uw site worden gestuurd. Voor beide e-mail robots wordt aangeraden om er eerst een e-mail naar toe te sturen met als inhoud:
BEGIN
HELP
END
U krijgt dan informatie over de mogelijke commando's, die u kunt sturen.

Als laatste e-mail robot kan ik list-server noemen. Dit is een robot voor discussielijsten e.d. Indien u hierover informatie wenst, kunt u dit opgeven bij Info. Binnenkort biedt de Stichting dit als standaard dienst.

Usenet News

Hierboven is al kort sprake geweest van nieuwsgroepen. Ook de Stichting heeft er een aantal, waarvan de belangrijkste iaf.announce en iaf.algemeen zijn. De groep iaf.announce is gemodereerd en wordt gebruikt om belangrijke mededelingen van het bestuur aan haar klanten te doen. Ik raad aan om deze groep regelmatig te lezen. De groep iaf.algemeen is de algemene groep die gebruikt kan worden om informatie uit te wisselen tussen de klanten onderling en de klanten en het bestuur van de Stichting. Ik probeer deze groep zo vaak mogelijk te lezen en natuurlijk ook te reageren op vragen en opmerkingen van mensen die in deze groepen posten.

Telefoonnummers

Andere belangrijk punten zijn natuurlijk de telefoonnummers waarop u onze inbelpunten kunt bereiken. Voor Groningen is er een telefoonnummer waar u kunt inbellen voor UUCP en de on-line diensten. Dat telefoonnummer is 050 365 78 70. U kunt dit nummer voor ISDN en uw analoge modem gebruiken. In Enschede hebben we nog verschillende telefoonummers. Voor UUCP (ISDN en analoog) moet u gebruik maken van 053 434 39 10. Voor de on-line diensten via ISDN staat het nummer 053 430 25 21 tot uw beschikking en voor toegang via analoge modems het nummer 053 434 35 70.

Wilt u persoonlijk contact, dan kunt u dagelijks tussen 10:00 uur en 22:00 uur bellen met ons informatiepunt op 015 256 61 08. Dit is geen helpdesk. U kunt hier in noodgevallen wel vragen kwijt, maar deze worden vervolgens doorgespeeld aan de specialisten. U kunt dit nummer ook gebruiken voor het versturen van een fax. Dit kan 24 uur per dag.

Disclaimer

Dit artikel is eerder gepubliceerd als een officiële Achterkrant voor Internet Access Foundation.

More Reading